GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zondag 25 april 2010

Onbenullig

’t Is niet omdat ik wild schop om me heen
dat ik een hart zou hebben van steen
ik heb een goede en ook een slechte ik
waarmee ik vaak ballonnetjes doorprik

ik lijd soms aan de ziekte van ’t groot gelijk
geef ik van rationeel denken totaal geen blijk
ben ik weer eens impulsief in m’n doen en laten
zodat ik weer eens grote rotzooi heb achtergelaten

ik zou willen veranderen, ’t lukt me niet altijd
soms ben ik compleet m’n pedalen kwijt
ben ik stuurloos als een zwalpend schip
steven ik, schroomloos, af op de volgende klip

dan zeg ik dingen, wetend dat ze pijn zullen doen
ik weet het, ’t getuigt van niet veel fatsoen
maar ’t zal waarschijnlijk de aard van ’t beestje wezen
omdat ik niet wil dat sommige onbenullen mij de les lezen…

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage