GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

donderdag 19 november 2009

Alleen zijn

Laat me even alleen zijn,
Genieten van de dingen die ik rondom me heb.
Mijn eigen ademhaling horen,
Het kloppen van mijn hart.

Laat me even alleen zijn,
Mezelf verliezen in dromen,
Me verwarmen aan mooie herinneringen
Glimlachen bij vroegere tranen.

Laat me even alleen zijn
Me niet hoeven te verbergen voor mijn tranen,
Maar ze vrijuit laten lopen.
Het gevoel een plaats geven.

Laat me even alleen zijn,
Mijmerend over dingen die ik zie
Hartverscheurende momenten
Maar ook gelukzalige ervaringen.

Laat me even alleen,
Zodat ik alles kan bedenken,
Hoe ik verder ga
Met pijn, vreugde, verdriet en euforie,
Alle emoties die ik heb ervaren,
Sommige die ik niet meer wil kennen
Maar die zo vaak terug keren

Dus als je tranen ziet,
Weet dan dat het niet enkel van ongelukkige dingen is
Maar ook van vreugde waarbij ik even stil moet staan.

Laat me even alleen,
Zodat ik morgen weer verder kan gaan.

©Isabelle Willem

Knap gedicht!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage