GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

dinsdag 17 november 2009

Telegram van Sint- Nicolaas


‘k Heb een brief geschreven naar de Sint
naar die grote vent met lange witte baard
die voor z’n ouderdom nog heel gezwind
over daken draaft met z’n schimmelpaard

maar hij heeft het lastig met de moderne tijd
met al die schotelantennes en zonnepanelen
z’n zwarte pieten die vol van plezier en jolijt
wat kan die heilige kindervriend hen schelen

zoek maar eens een schouw om in te deponeren
een pc, een playstation is het nummer drie of vier
een lcd-tv met dvd, om goed te kunnen leren
en een x-box, o wat hebben de kindjes toch plezier

‘k vraag dat allemaal niet, ‘k ben een beetje verlegen
‘k heb een lief meisje gevraagd, eentje heel teder
die met me meewandelt in de warme zon of de regen
mij verwarmt bij koude nachten en ’t vriesweder

groot was m’n verbazing, ‘k kreeg een telegram –stop-
ik stuur je vandaag nog –stop- een opblaasbare pop
voor eeuwig en altijd-stop- uw liefste kindervriend
ge zijt een braaf manneke-stop-hebt het dit jaar verdiend…

©GoNo

2 reacties:

Anonymous Ingrid zei...

ik heb even gekeken en iedereen kan de Sint vragen om een telegram te sturen op http://www.sinterklaastelegram.nl

Ik heb het gelijk gedaan voor mijn zoontje van 7! Wat zal die verbaasd zijn!! HAHA

17 november 2009 om 16:48  
Blogger GoNo zei...

Hallo Ingrid,

Waarvoor m'n site allemaal niet goed is hé?

Grtjs
GoNo

18 november 2009 om 01:07  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage