GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

vrijdag 20 maart 2009

Stemmingmakers Stemmen Stemmig




Hooggeleerd en dom publiek
'k zit al jarenlang in de politiek
zoals ge weet lust ik alleen maar Kriek
en loop ik over van schijnheilige romantiek

nee zeg ik tegen de zakkenvullerij
nee zeg ik tegen de postjespakkerij
nee, tegen de kruisridders van de moraal
nee, tegen poenpakkers van 't groot kapitaal

die kunnen bij mij hun broodje niet bakken
die mogen de broek op de knieën laten zakken
ik geef ze met veel en groot genoegen billekoek
da's nog zachtjes uitgedrukt, op algemeen verzoek

daarom kudde schapen laatste klas
stem op hem die altijd goed voor u was
met andere woorden stem op mij
anders is er weer een dopper bij

ik beloof jullie dat ik m'n stem zal laten horen
een stem die zal klinken als nooit tevoren
en wordt er niet geluisterd door m'n geacht publiek
is het de schuld van de oude krokodillenpolitiek....

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage