GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zondag 4 januari 2009

Swiffertje, daar komt Swiffertje.....


'k Heb voor m'n kerstdag een Swiffer gekregen. Een spiksplinternieuwe. Het laatste nieuw model. De eerste dagen moest ze zich nog aanpassen, maar na haar een paar keer goed gebruikt te hebben, voelt ze zich hier al goed thuis. Mijne swiffer is in een paradijs terecht gekomen, met al dat kattenhaar. Maar ik denk dat er tussen m'n kat en m'n Swiffer een haar in de boter zit. Ze kunnen elkaar niet luchten.
Toen ik aan m'n Swiffer vroeg naar de reden van m'n kat haar agressief gedrag, antwoordde ze me dat het stof tot nadenken geeft. Volgens mijne Swiffer was er geen vuiltje aan de lucht.
Maar m'n kat is jaloers, want als ik nog maar mijne Swiffer pak, begint ze te blazen. Er moet iets gebeurd zijn tussen die twee. 't Kan ook zijn dat ik te royaal geweest ben met zeepsop. Maar m'n nieuwe huisgenote had er duidelijk lol in, want ik hoorde haar gedempt giechelen. De kat ietske minder, maar dat kwam doordat ze uitschoof in het sop. Katten en zeepsop gaan niet samen, weeral iets bijgeleerd zie. Ach, mijne Swiffer is hier nog maar 8 dagen en ik kan al haar niet meer missen. Ze kuist zo goed hé ? Pas op, soms moet ik haar een beetje bijsturen, maar ze leert snel. Ze heeft de neiging om alles onder de zetel te vegen, maar daar ben ik keihard in. Geen stof onder de zetels. Maar alle begin is moeilijk, zullen we maar denken. Ik weet nu al wat ik voor haar verjaardag ga kopen. Swifferdoekjes, van die heel zachte. Wat zal ze blij zijn met dit teken van oprechte liefde. 'k Ben er bijna zeker van dat ze gelijk gaat beginnen kuisen. Maar 't is haar gegund, want 't leven van een Swiffer is niet altijd even gemakkelijk. De reden dat een Swiffer soms kort van stof is hé.......?

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage