GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

woensdag 3 december 2008

Brommerdebrommerdebrommer...........

Ze hebben me weer liggen gehad. Ik koop een nieuwe brommer, tweedehands maar volledig in orde, en vraag duidelijk of die brommer niet uit China komt. Gezien m'n ervaringen met de vorige, geen overbodige vraag. Het antwoord was neen, broembroem komt uit Engeland, uit een fabriek die crossbrommers maakt.
Oef, ik zucht en ben blij als een kind die z'n eerste fietsje krijgt. Gedaan met om de vijf minuten in panne te staan, stukken te verliezen onderweg en met m'n leven te spelen.
Groot is m'n verbazing als ik thuisgekomen de papieren onder de loep neem. Het eerste wat mij opvalt zijn de Chinese tekens die er op staan. Ik denk misschien is het Japans en spreken ze in Engeland als tweede taal Japans. Maar nee hoor, 't is wel degelijk Chinees.
Een beetje googlen, zo zijn we, bracht aan het licht dat die Chinese fabriek samenwerkt met die Engelse fabriek. Ik rij nu met een samengestelde brommer uit China en Engeland. We maken vorderingen. Wat dus ook wil zeggen, dat ik m'n kansen op rotzooi met de helft verminderd heb. Voorwaar, een hele geruststelling.
GoNo leert met de dag bij en nu maar hopen dat ik ongevalvrij blijf, want een ongelukje ligt in een klein hoekje. In mijn geval, in meerdere hoekjes............

Dankzij de opmerkzaamheid van Tom, zou er nu ook een stukske Italië inzitten. Bijgevolg mag ik concluderen dat m'n overlevingskansen met 2/3 gestegen zijn.....

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage