GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

dinsdag 2 december 2008

Zo wijs zijn ze nu ook weer niet hé ?

Vervolg op De Drie Wijzen zijn het Noorden Kwijt.....


De drie Wijzen kregen dus geen antwoord op hun vraag of dit een grap was. Gezien de afwezigheid van de alomgeprezen receptionist. Ze besloten dan maar om wijselijk hun valiezen, kamelen en biezen te pakken.
De GoNo, die juist op weg was naar nergens, zag hen staan en stopte met gierende banden naast hen. Omdat ze niet bleven staan, want anders had hij er los opgereden met zijn nieuwe brommer. 't Zou nogal een zicht geweest zijn, the Flying Kings die hun eerste optreden maakten in het stalleke van Betlehem, pardon Boechout.
“ Awel, drie koningen, wat staan jullie daar zo krampachtig te staan, 't is hier een stukske kouder dan in de woestijn hé ?”
“ Wel, wel, als dat de GoNo niet is, gij boert niet slecht zeker, want gij koopt u om het jaar een nieuwe brommer.......”
“ Zwijg me van boeren, 'k verdien het zout niet op m'n patatten en als ik een boerke laat, stink ik naar de javel......”
“ Javel dient om te kuisen, te ontsmetten, om in de wc te kappen, niet om op te drinken. En dat is geen wijze raad van die trien van een Kaat, da's wijze raad van de drie wijzen.....”
“ Ik dacht al, dat smaakt helemaal anders dan vodka.....”
“ Ja en helemaal anders dan Kriek ook zeker ?”
“ En koninklijke drie Wijzen, wat is het probleem ?”
“ Het probleem is dat we tegenwoordig een afspraak moeten maken om hier binnen te mogen, ge vraagt u af waarom er “ WELKOM” boven die deur hangt. 'k Heb zo de indruk dat het enige dat hier transparant is, de vensterramen zijn......”
“ Maar allé, ik denk dat moest het aan de receptionist liggen, hij jullie binnen zou laten, maar waarschijnlijk zullen ze in vergadering zijn......”
“ GoNo, gij zijt helderziende of uw connectie met Jezus is optimaal, da's wel straf, het Kindje Jezus is juist geboren, maar da's een detail.....”
“ Ge kunt altijd naar Signum gaan, da's niet zover van hier en daar ben ik zeker, dat ge welkom zult zijn en wezen.....”
“ Signum ? Wat moet ik me daar bij voorstellen ?”
“ Awel, da's simpel, ziet ge diene os en diene ezel staan ? Nee, Balthazar, ik bedoel niet de receptionist, ik bedoel diene andere. Als ge in Signum komt, moogt ge den ezel uithangen, daar moogt ge twee keer tegen dezelfde steen schoppen, daar moogt ge zo koppig als een ezel zijn. Met een beetje geluk zetten ze u in de wei bij de echte ezels. Kunt ge balken en van die balken maken ze daar bruggetjes. Ze slaan als het ware bruggetjes van Liefde naar ieder individu. Mooi gezegd van GoNo hé ?”
“ Zeg GoNo voor u is dat niet moeilijk, ge zit een godganse dag niets anders te doen, dan woordcombinaties en zinnetjes te maken.....”
“ Als ge wilt, wijs ik jullie de weg.......”
“ Da's goed GoNo, da's goed........

De Drie Wijzen met GoNo op kop, gevolgd door de stoet van kamelen, zijn vertrokken op vrijdag 28 november, om 20:00. Ze zijn nu aanbeland in Broechem, door een verkeerde afslag te nemen. Reden : GoNo zijne bril dampte aan alsook z'n hersens. Kan er iemand van Signum die dit leest, hen gaan oppikken ?
Ge kunt ze herkennen aan hun kroontje en hun Bedoeiëntent met streepjesmotief. En hun handgekoopte tapijten van Kazhmir. Als m'n vrienden van de politie dit lezen, wil ik er hen op wijzen, dit zijn geen terroristen, dit zijn wel degelijk de drie koningen die per toeval schuin tegenover het asielcentrum staan.....

Naar een idee van Goedele Laurijssens.
Ere wie ere toekomt.....

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage