GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zondag 30 november 2008

Bezinning........

Advent is begonnen. We gaan ons de komende weken bezinnen over wat we gedaan hebben. En vooral over wat we niet gedaan hebben. Konden we niet meer doen of wilden we niet meer doen ? Bij mij persoonlijk, zijn er veel dingen die ik wou doen en niet gedaan heb. Misschien wat meer moeten luisteren naar m'n medemensen. Naar m'n familie, vrienden of kennissen. Ik heb niet altijd de tijd genomen, niet altijd de tijd gemaakt. Of ik was zogezegd niet thuis. Geen goesting om iemand te zien, laat staan te horen. Ik heb zo van die momenten.
Eventjes niemand zien, eventjes op m'n plooi komen. Me als het ware wegsteken, om alle miserie die er op deze aardkloot is, niet te zien. Veel helpt het niet, de miserie wordt er alleen maar groter op. Ik bezin mij . Met de hulp van Jezus. Op mijn manier, met kleine gebeden en ik blijf hopen op een betere toekomst. Voor de minstbedeelden, de zwakkeren, de verschoppelingen. 't Is niet veel, maar als we allemaal ons steentje bijdragen, onze gebeden hoe klein ze ook moge zijn, naar Hem sturen, misschien dat er dan ooit een betere wereld komt.......

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage