GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

dinsdag 28 oktober 2008

Naweeën van een godvergeten art.60........

“ Hallo, kunt u mij doorverbinden met Mevr. X, mijn trajectbegeleidster. Ze zou contact met mij opnemen, maar na ettelijke e-mails met of zonder leesbevestiging, heb ik nog steeds niets van haar gehoord en nog minder gezien......”
“ Hoe is de naam, meneer ?”
“ Meneer Y, aub.....”
“ En met wat kan ik u van dienst zijn, meneer Y ?”
“ Ik zou graag mevrouw X spreken, als de berg niet tot Mozes komt, zal Mozes tot de berg gaan hé ?”
“ U bent dus Mozes Y en u zou graag meneer Vandenberghe spreken ?”
“ Nee, ik ben meneer Y en ik zou graag mevrouw X spreken.......”
“ En wie is Mozes dan ?”
“ Mozes is de man van de Tien Geboden, maar die heeft niets met m'n vraag te maken......”
“ Hier werkt geen Mozes, of misschien op de dienst Onderhoud ?”
“ Mevrouw, wilt u me aub doorverbinden met de dienst Begeleiding-Activering-Werkervaring en als het mogelijk is met mevrouw X ?”
“ Eventjes geduld, meneer, ik zal zien wat ik voor u kan doen......”

“ Hallo, meneer, bent u er nog ?”
“ Nee, ik ben er nog......”
“ Mevrouw X is momenteel ziek, maar ik kan u doorverbinden met haar plaatsvervangster.....”
“ Doet u maar rustig verder en verbind mij maar door.....”

Intussen vallen m'n haren met bosjes uit mijn kop, ben ik op het randje van een zenuwinzinking en krijg ik het beurtelings warm en koud. Maar voor de rest gaat alles goed, dank u.

“ Hallo, ik ben de plaatsvervangster van mevrouw X, die momenteel ziek is, wat kan ik voor u doen ?”
“ Veel, om niet te zeggen alles. Mevrouw X zou contact opnemen met mij, maar dat is niet gebeurd. Het probleem is, dat ik nog altijd mijn C4 niet gekregen heb. Op de vakbond kunnen ze mijn dossier niet in orde maken zonder C4. Dus heb ik voor de maand oktober geen inkomsten. De vraag is of jullie mijn rekeningen gaan betalen ? Of heb ik recht op een ontslagpremie van 4 000 000 € ?”
“ Meneer , ik ga eventjes informeren en dan bel ik u straks terug, ik doe mijn best om u te helpen hoor....”
“ Mevrouw, ik blijf gekluisterd aan mijn telefoon, om zeker te zijn dat ik uw telefoontje niet zal missen....”

Na een kwartiertje krijg ik inderdaad een telefoontje. 't Schijnt dat mijn C4 en achterstallige maaltijdcheques reeds van 01 oktober op mij liggen te wachten aan de balie van 't ocmw. Een maand verloren met wachten op een trajectbegeleidster, die mij ging contacteren. Eén e-mailtje of telefoontje volstond om mij op de hoogte te brengen, zodat ik mij in orde kon stellen. En nu is het wachten op donderdag om 's morgens mijn papieren op te halen en alsnog naar de bond te gaan. Hopelijk zijn die wat rapper in het uitvoeren van hun taken.
Wie zei me ook al weer : “ Incompentie steekt men meestal weg achter mooie praatjes.....” Ik zelf, me dunkt en 't schijnt nog te kloppen ook.....

P.S. Wegens de aanhoudende crisis in de banksector,en de recessie die gepaard gaat met een inflatie, door de in een neerwaartse spiraal verkerende conjunctuur, heb ik geen recht op een oprotpremie van 4 000 000 €. 'k Zal al blij mogen zijn met een dopke van een kleine 1 000 €.

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage