GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

maandag 11 augustus 2008

11/08 Dodelijke afloop vluchtmisdrijf met motard onder auto




Een 28-jarige man uit Lier is zondag aangehouden voor onopzettelijke doding, vluchtmisdrijf en dronken rijden. De man overreed zondagmorgen in Wommelgem een motorrijder maar reed door. Het slachtoffer, een man van 41, zat geklemd onder de auto en werd meegesleurd.

Toen de bestuurder wat verder stopte om de schade aan zijn voertuig op te meten, trok een getuige de sleutels uit het contact.

”De auto draaide de Fort II-straat in en sleurde de motorrijder gewoon mee”, zegt getuige Flor Serverius (62). ”Zelden heb ik zo’n gruwel gezien.” De 41-jarige motorrijder, Bruno Janssens, overleefde de aanrijding niet. De automobilist werd zondag aangehouden.

Wommelgem, zondag 3.30 uur. Een auto en een motor komen van de rotonde van Wommelgem en rijden richting Mortsel. Aan de Fort II-straat slaat de auto plots linksaf. Hij schept de motor mee. “Hoe het juist is gebeurd, weet ik niet. Ik kwam met de fiets uit de andere richting gereden. Maar de motor had zijn grote lichten aan en verblindde me”, zegt getuige Flor Serverius. “Plots werd die motor geschept. Ik zag een regen van vonken en brokstukken die in het rond vlogen. Dan zag ik de auto, een BMW 318, een wat te ruime bocht naar de Fort II-straat nemen.

De chauffeur moet in dat manoeuvre schuin over de motard zijn gereden en hem hebben meegesleurd. Verschrikkelijk. Die man lag op zijn buik en werd door de auto over het beton getrokken, over de verkeersdrempel aan het fiets- en voetpad, tot in de Fort II-straat.”

© 1994-2008 Concentra |Media|

Onopzettelijke doding ? Ik noem het gewoonweg moord. Als men zich niet om z'n slachtoffer bekommert en het slachtoffer meters meesleurt, dan is dit opzettelijke slagen en verwondingen met de dood tot gevolg. Die kerel hoort thuis voor het Assissenhof. Als men willens nillens dronken achter het stuur kruipt, dan wordt een voertuig een wapen. Ik rij alle dagen door het razenddrukke verkeer en moet soms m'n hart vasthouden. Voor die onnozelaars die rakelings langs mij rijden of bijna op m'n brommer zitten, omdat ze denken dat de weg van hen alleen is. En ja hoor, hoe groter de bak waar ze mee rijden, hoe groter hun machogedrag op de weg.' t Zijn dezelfde kerels die vroeg of laat tegen een boom plakken. Of iemand anders omver rijden en vluchtmisdrijf plegen uit pure lafheid. Waarom hen geen levenslang rijverbod opleggen en hun hele hebben en houden verkopen, om de nabestaanden te vergoeden ?

GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage