GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zaterdag 17 mei 2008

Wondelgem










'k Vraag het me ook af......



De regen valt met bakken uit de lucht
ik kijk naar de grijze hemel en 'k zucht
hier te leven in dit apenland is voor mij een straf
'k wou dat ik op een eiland zat, hier heel ver vanaf

m'n vader was een Fransoos, m'n ma van Gent
beiden geen fluit waard en ook geen halve cent
dan heb ik nog wat familie hier niet zo ver vandaan
maar die willen me al eeuwen niet meer zien staan

ik ben ze bijwijlen compleet vergeten
'k weet bewust niet meer hoe ze heten
voor mij zijn ze een bagatelletje uit een ver verleden
ik richt me naar de toekomst en 'k leef in 't heden

hoe zou het daar in het verre Gent met hen zijn
vraag ik me af bij het drinken van een glas wijn
ik wil ze wel vergeten, maar 't is een deel van m'n bloed
maken ze nog ruzie of is alles nu bijgelegd voorgoed ?

feitelijk gaat het me geen reet en snars aan
m'n eigen problemen moeten eerst van de baan
waarom moet ik toch steeds maar aan hen denken
en kan ik, zoals Jezus, geen vergiffenis schenken ?

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage