GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

dinsdag 13 mei 2008

Alles kan beter.......

Alles kan beter.......

Naar aanleiding van het omver vallen met m'n brommer, terwijl ik niet reed, ben ik toch maar naar de dokter geweest. Volgens hem had ik een black-out, wat mij geenszins verbaasde, gezien de vergevorderde toestand van m'n Alzheimer. Alle gekheid op een stokje, 't was m'n bloeddruk die te hoog staat. Ik moet zoals in 2000 terug bloeddrukverlagers nemen. Ik ben er niet al te gerust in, want ik heb dezelfde symptomen als in 2000. En dat heeft me een hartinfarct opgeleverd. Ik lach wel graag en veel, maar ik kan me nog altijd die pijn herinneren. Het was alsof een reuzenvuist op m'n borstkas sloeg en van de ene moment op de andere, lag ik in een ziekenbed. Op de hartafdeling. En dan zijn er nog mensen die zeggen dat ik geen hart heb ?
M'n bloeddruk staat momenteel zo hoog dat ik de indruk krijg elk moment te kunnen ontploffen.
19,3 op 15 . Van het goede een beetje te veel, me dunkt.Ik ben in één klap 10 dagen buiten strijd.
Kan ik 10 dagen m'n kas opvreten, omdat ik alles rustig aan moet doen. Hopelijk werken die bloeddrukverlagers snel en efficiënt. Ik moet zoveel mogelijk te voet alles doen, dus brommerke aan de kant laten. Risico te groot om ergens tegen aan te knallen, volgens m'n hooggeleerde dokter.
Ik heb een diëetlijstje meegekregen, schijnbaar is m'n gewicht ook wat te hoog. Dus gaan we proberen dat overtollig gewicht kwijt te spelen. 't Zal me benieuwen, zei GoNo en hij at met veel smaak een pakske friet met stoofvlees en een klad mayo er bovenop.'k Mag er niet aan denken of ik krijg nu al een hartinfarct......
't Heeft nog lang geduurd eer ik het terug aan mijne tikker kreeg, als ge ziet hoeveel ik rook en de weinige zuurstof die ik binnen krijg is dan nog vermengd met sigarettenrook. Eigenaardig dat mijn dokter daar niet over begonnen is. Maar hij weet m'n antwoord al. Het kerkhof ligt vol met gezonde mensen. Zo gezond zullen ze er al niet meer uitzien hé?
Maar voorlopig zijn we nog in leven, de zon schijnt en 't is nog te vroeg om dood te gaan, zullen we maar denken. En moest het zo zijn, daarboven mag er ook gelachen worden, hoop ik toch. Maar voor de rest gaat alles goed met mij..........

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage