GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

woensdag 14 mei 2008


Ter nagedachtenis aan een fijne kerel......
-------------------------------------------------

Wat bezielt een jongeman van amper 17, om zelfmoord te plegen? Deze vraag stel ik me constant. Ik kan het niet geloven en toch is het gebeurd. Ik heb die jongen gekend, weliswaar niet lang, maar toch lang genoeg om een band proberen te scheppen. Ik wist dat hij problemen had, maar ik liet het aan hem over om er over te praten. We hebben , tijdens de break en lunchpauzes, moppen aan elkaar verteld. We hebben samen gelachen om de stomme moppen, die soms kant noch wal raakten. Hij bedankte me, omdat ik hem deed lachen. Ik stond er niet bij stil, vond het de normaalste zaak van de wereld. De flauwe kul die ik op één dag de wereld instuur, is niet te schatten......
Tom vertelde me dat hij bij WMH werkte als straf omdat hij te braaf geweest was. Hij had zich neergelegd bij die zogenaamde straf(?), en had het best naar z'n zin bij WMH. Wat kan dan de reden zijn, dat hij uiteindelijk besloot om er een einde aan te maken ? Het onbegrip van degenen waar hij steun van verwachtte ? De vrienden ? De familie of z'n school ? Ik kan wel duizend vragen stellen, maar geen enkel antwoord krijgen.......
Tom is niet meer, Tom heeft een last-minute ticket genomen naar z' eindbestemming, ik hoop dat hij goed aankomt en dat hij daar de rust mag vinden, die hij hier niet vond.
Tom, ik heb je maar een beetje gekend, maar dat beetje draag ik mee in m'n hart. Ik groet je, m'n vriend.........

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage