GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zondag 18 mei 2008

Kinderlijk eenvoudig........

Kinderlijk eenvoudig.....;



Ik wandel door het bos
en hoor de vogels praten
over de bomen en het mos
ze kwetteren er maar op los

ik zeg goeiendag tegen de vos
de kraai met een stuk kaas in z'n bek
de reiger aan de oeverkant in 't riet
de kikvors die het gevaar niet ziet

ik wuif naar de krekel en de mier
die al zingend hun werk doen hier
de duizendpoot die tapt en danst
de vlinder, die met haar vleugels glanst

de bruine beer ligt op z'n rug
een mug steekt hem wel duizend keer
't is stom van die kleine mug
't doet die dikke beer toch geen zeer

de nacht valt in dit kleine paradijsje
ik fluit in koor dit aanstekelijk wijsje
kinderlijk eenvoudig is dit lied
ik zing het als niemand het ziet......

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage