GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

vrijdag 28 maart 2008

Treurig zijn m'n gedachten..........

Treurig zijn m’n gedachten…….

 

 

Ik was een slingeraap

zo werd mij vroeger gezegd

recht voor m’n raap

bedoelden ze dat slecht …..?

 

ik zou opgroeien tot galgenaas

geen enk’le deugd zat er in mij

‘k vond het stiekem nogal dwaas

‘k had ze wel nog allemaal op een rij……

 

ik was een addergebroed

nee, dat kwam niet goed

ik zou wegrotten in een cel

en voortijdig eindigen in de hel

 

ik was niet waard om te leven

geen liefde krijgen, geen liefde geven

hoe meer slagen ik kreeg

hoe meer ik toen ………zweeg

 

ik leerde met vallen en opstaan

hoe ik hen moest ontwijken

ik lachte hen vierkant uit

anders zou ik toch bezwijken

 

één les is me toen bijgebleven

je kunt honderd keer sterven

maar je hebt maar één leven

een rotleven,

door de wonden die ze kerven

 

ik vecht nog alle dagen

worstel met al m’n vragen

tot wat hebben al die slagen gediend

had ik als kind van 12, dit verdiend ?

 

©GoNo

 

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage