GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zondag 23 maart 2008

Smeekbede..........

Smeken doe ik al lang niet meer…….
voor jou doe ik het nog één keer


Hoe jij soms tegen me doet
is zeker niet zoals het moet
moet ik het dan bekopen
dat je relatie is stukgelopen?

‘k neem aan dat je zit te kniezen
maar eens zal je moeten kiezen
misschien ben je de weg voorgoed kwijt
geloof je niet meer in liefde, tot m’n spijt

je wilde me toch beter leren kennen
om aan elkaar te kunnen gewennen
maar ik loop constant tegen een muur
waar zijn de geprekjes van ’t eerste uur ?

probeer eens wat water in je zure wijn
niet iedereen gaat mee in je innerlijke pijn
als je je hart steeds blijft sluiten voor mij
loopt alleen de wrok en haat aan je zij…..

geen enk’le relatie kan overleven
als je blijft in ’t verleden kleven
de toekomst is een beetje nemen en geven
open je kleine hart en je zult opnieuw leven

verschuil je niet langer achter die pijn
wil je wel een echte trouwe partner zijn
een deelgenoot in de liefde en het leed
of is het een spel, om wat hij je aandeed ?

kijk eens diep in je donker hart
zoek het lichtje, voor m’n part
maar wordt terug een warme vrouw
een vrouw om tegen te zeggen :
“ Ik hou van jou !”

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage