GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

donderdag 13 maart 2008

Tussendoortje........

Tussendoortje.......



Terwij ik hier m’n kippetje met béarnaisesaus zit op te peuzelen, laat ik m’n gedachten eventjes de vrije loop. Ik zit te denken hoe het toch komt, dat men de ene dag z’n geluk wil uitschreeuwen en de andere dag, ergens in een hoekje wil wegkruipen van pure ellende. Huilen en lachen liggen verdomd dicht tegen elkaar; huilen van miserie, maar ook huilen van de slappe lach. ’t Is alletwee huilen en toch een wereld van verschil hé?
M’n leven is een andere wending aan het nemen, in de positieve of de negatieve zin, zal de toekomst moeten uitwijzen. Ik gok op de positieve zin, ‘k zal er in ieder geval alles aan doen om dit te bereiken. Ik weet, mooie liedjes duren niet lang, maar misschien moet ik wel zelf de tekst en muziek schrijven. Een symphonie voor ’t leven, in ’t leven en met ’t leven.
Ik wacht af en kijk met verwondering in m’n ogen, hoe m’n leven verder rolt. ’t Is als in een film, alleen ligt het script en de plot nog niet vast. Er komen personages in m’n leven en er gaan er weg. En ik schrijf een klein stukje mee, terwijl ik de hoofdrol speel in dit stuk. Wordt het een drama of wordt het een verhaal met een happy-end? Ik weet het niet, en misschien wil ik het nog niet weten om mezelf eventuele pijn te besparen. Ik hoop maar één ding dat het scenario nu al niet vastligt en dat ik wat respijt krijg. Misschien wordt het wel een Australische soap, dan zijn we goed bezig hé? In aflevering 5125 zal men pas weten hoe het afloopt met GoNo. Da’s grosso modo binnen een jaartje of vijftien, met al die reclameonderbrekingen.
Er zijn er die morgen zullen vragen over wat ik, in hemelsnaam aan het schrijven ben.’k Zou zeggen, blijven lezen hé?
Of anders: “ u kijkt toch ook?”

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage