GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

donderdag 6 maart 2008

Het ga je goed........

Het ga je goed.......


Ik ga T. missen. De reden ? Haar opgewekte verschijning, die in schril contrast stond met sommige zuurpruimen, die nooit tevreden zijn met de gang van zaken.
Ze is hier een zevental weken geweest, het lijkt wel of ze hier al jaren was en is. Vrijdag is haar laatste dag stage, ‘k hoop dat ze nog een fijne dag mag beleven. Mijn maatje die menig sigaretje, buiten in de kou, met mij stond te roken. Waar ik een zinnig gesprekje mee kon hebben. Niet altijd even hoogstaand, maar toch zinnig in menig opzicht. En de lach was nooit ver weg, dat appreciëerde ik nog het meest. Gewoon spontaan lachen, er zich niets van aantrekkende dat er gekeken werd. Zot zijn doet niet zeer, maar ’t helpt veel leed uit de wereld hé T.?
Ja, ik ga haar missen. Vanaf maandag zal ik terug alleen op m’n uitkijkpost staan en mediteren bij het roken van een sigaret. En ze zullen me zeggen dat roken ongezond is, waarop ik zal antwoorden dat het kerkhof vol van gezonde mensen ligt........
Ik hoop dat ze een mooie toekomst mag beleven, dat ze vreugde mag beleven in haar verdere carrière, gezond mag blijven enz. Het lijken wel nieuwjaarswensen die ik hier aan het neerpennen ben, maar ‘k meen het uit de grond van m’n hart. Misschien komt ze ooit nog wel eens langs, misschien ook niet. Maar als je later m’n gedichtje terug vindt, denk dan twee minuutjes aan mij en stel die ene vraag : hoe zou het met hem zijn?
Ik, van mijn kant, beloof, telkens ik een sigaret opsteek aan jou te denken. Wat niet zo moeilijk zal zijn, ‘k maak er mij gemakkelijk van af.
En nu ga ik m’n verdriet verzuipen in een zee van bedwelmende rook, zodat ik straks koppijn heb van die ene sigaret die ik te weinig gerookt heb.........

Die ene sigaret
ter afscheid
zal me deze keer
weinig of niet smaken
‘k moet oppassen
dat ik niet aan
de drank zal geraken.......

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage