GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

vrijdag 1 februari 2008

Sollicitatietraining.

Sollicitatietraining.

“ Dag meneer, zet u maar, u kwam solliciteren ?”
Ik dacht eerst te antwoorden dat ik kwam om de ruiten te kuisen, maar ik zweeg wijselijk.
“ Inderdaad, meneer.”
“ Zullen wij het sollicatieformulier samen overlopen?”
“ Zoals u wilt.”

“ U bent geboren ?”
“ Euh, zie ik eruit als een zombie?”
“ Ik bedoel waar en wanneer ?”
“ In ’t moederhuis en op de dag van m’n verjaardag?”
“ De datum en de plaats aub ?”
“ Ha, zegt dat dan hé?”
“ 21/04/1955 te Gent.”
“ Een Gentenaar, en dan nog ene in Antwerpen, wel wel wel!”
Ge hebt mensen die ge direct sympathiek vindt en ge hebt mensen die ge direct antipathiek vindt. Hij behoorde duidelijk tot de tweede soort.
“ Meneer, ik ben al zo’n 35 jaar ingeburgerd in Antwerpen. Ik spreek vloeiend Antwaarps, ik ken alle liedjes van de Strangers en heb nog op de schoot gezeten van Gaston Berghmans en nu gij……..”
“ Ik bedoelde dat niet slecht zulle?”
“ Meneer is van West-Vlaanderen, hoor ik ?” de bal terugkaatsende.
“ Euh, ja, ons ma was een West-Vlaamse en ons pa een Waal.”
“ En woont ge hier al lang ?”
“ Ja, van bij m’n geboorte.”
“ Da’s goed, ge zijt compleet ingeburgerd hé?”
“ Sorry meneer, hoe was de naam ook alweer?”
“ GoNo, m’n vriend, GoNo……”
“ GoNo, is dat een Vlaamse naam?”
“ Nee, da’s een pseudoniem, da’s de samentrekking van de eerste 2 letters van m’n naam en voornaam.”
“ Ha leuk zeg, dan zou ik K3 heten, want ik heet Karel Driessens!”
Mooi vooruitzicht, ‘k viel bijna van m’n stoel toen ik hem eens goed bezag en m’n fantasie liet werken.
“ U bent dichter en ook schrijver?”
“ Ja, ik schrijf stukjes op m’n weblog over alledaagse voorvalletjes, en af en toe een gedichtje om de boel wat op te smukken.”
“ Ge moet me uwen weblog eens geven, zo leer ik je beter kennen hé?”
“ Da’s een goed gedacht en als ge iets nog moet weten, ge kunt me via m’n weblog altijd bereiken.......”
“ Awel, da’s dan afgesproken, meneer GoNo, ’t was fijn om met u te praten en tussen haakjes, af en toe probeer ik ook te schrijven en te dichten, kunt ge mij geen tips geven?”
“ Ik zal er nu al eentje gratis geven, meneer, lachen en relativeren, daar komt ge al een heel eind mee…..!”

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage