GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

dinsdag 29 juni 2010

Tijdloos zit ik hier…




Ik ben een oude grijze man
zit hier alle dagen op m’n bank
me af te vragen zo nu en dan
waarom altijd stank voor dank

waarom zijn er geen vriendelijke mensen meer
waarom lopen al die mensen snel heen en weer

‘t leven ging vroeger langzaam aan
wat men vandaag niet afmaken kon
lieten we tot ’s anderendaags staan
en we genoten van de stralende zon

waarom zijn al die mensen immer zo gehaast
waarom lijken hun gezichten zo verdwaasd

lange rijen overal waar men gaat
aan de kassa of op de autosnelweg
niemand die nog een praatje slaat
wie niet “snelgenoeg” heeft brute pech

waarom wil iedereen overal toch de eerste zijn
waarom niet beetje genieten van de zonneschijn

ik ben een oude vergrijsde man
met een hele lange witte baard
ik neem m’n tijd, nu het nog kan
want ’t leven is die moeite waard…

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage