GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zaterdag 1 mei 2010

Breng me terug…

Breng me terug in de tijd
toen alles nog kleur had
‘k wil al dat zwart kwijt
aanbid me, m’n lieve schat

zet me heel eventjes op een piëdestal
want m’n vertrouwen is weer zoek
‘k spuw weer met genoegen m’n gal
‘k gooi alles op een hoop in de hoek

‘k ben weer niet te genieten
zo zijn er wel meer van die dagen
dat ik iedereen wil afschieten
na al m’n nutteloze domme vragen

waar ik nooit antwoord op zal krijgen
omdat je niet weet wat te zeggen
‘k doe er beter aan van nu te zwijgen
hoef ik helemaal niets uit te leggen

waarom verval ik steeds in zelfmedelijden
draag ik al die geheimen verder mee
waarom moet ik me steeds zelfkastijden
volg ik m’n zwartgalligheid zo gedwee

breng me terug in de tijd
toen alles nog kleur had
‘k wil al dat zwart kwijt
aanbid me, m’n lieve schat…

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage