GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

maandag 23 november 2009

Mea Culpa 2

Soms moet men de werkelijkheid
onder de ogen durven te zien
maar daar waar taboes overheersen
is de stap vlug gezet naar het nemen in de mond
van ’t woordje racisme, ook al is het ongegrond

Hulpverleners voelen zich aangevallen
na het lezen van een gedicht
om de kerk in ’t midden te bewaren
ben ik maar voor hen gezwicht
mag ik nog een eigen mening
over de welvaart in dit land
of moet ik zwijgende meerderheid spelen
een beetje hypocriet van m’n kant?

Soms stamp ik tegen schenen
trap ik op lange tenen
maar wat is een schrijvende dichter dan
als hij z’n ei niet meer kwijt kan ?

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage