GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

woensdag 30 september 2009

Hersendood geslagen



Ik snap het gewoonweg niet meer. Alle dagen lees ik op 't internet of hoor ik op tv dat er onschuldige kinderen vermoord worden. Zo ze al niet ten prooi vallen aan pedofielen of oorlogsgeweld worden ze doodgeslagen door een stiefvader, die z'n frustraties uitwerkt op een jongetje van 17 maanden. En de moeder stond erbij en keek er naar. Wat heeft in godsnaam zo'n baby misdaan? Personen die zo een gruweldaad plegen zijn niet waard dat ze nog leven. Dat zijn geen mensen meer en ook geen beesten. Beesten doden alleen uit noodzaak en om te overleven. Hun advocaten zullen wel weer afkomen met verzachtende omstandigheden, de daders leefden aan de rand van de maatschappij. Kwamen hoogstwaarschijnlijk zelf uit een verscheurd gezin. Zaten een beetje aan de drugs om hun grijze en uitzichtloze bestaan te vergeten. Alsof dit een vrijgeleide is om hun kinderen te vermoorden. Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat de mensen meer en meer de andere kant opkijken. Niet willen zien wat er in hun omgeving gebeurt. Ikke en de rest kan stikke.
En nu is er weer een kindje vermoord. Hersendood geslagen. Zomaar tijdens een ruzie. Geen zinnig mens die het nog begrijpt. Een kindje dat nooit de kans gekregen heeft om een bengeltje te worden. Het is nu een engeltje, maar heeft de Heer al geen engeltjes genoeg? Waarom kwam Hij niet tussen? Of trekt Hij zich niets meer aan van deze rotwereld? Wat zinnigs kan een pastoor bij een begrafenis van zo'n onschuldig kind nog preken? Wie gelooft nog in de goedheid van de mens? Ik alvast niet meer. Maar er zullen er altijd wel zijn, die het op één of andere manier zullen goedpraten hé? Te beginnen met hun advocaten. Want heeft niet iedereen recht op een eerlijk proces? Da's nu eenmaal democratie...

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage