GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zaterdag 20 juni 2009

De Oude Dichter


Er zijn geen gedichten meer
sprak de oude dichter
't is allemaaal eenheidsworst
't stoot me tegen de borst

ze lullen er maar op los
zonder inspiratie
altijd dezelfde larie en zever
't moet me van de lever

maar grote meester
sprak ik hem tegen
we zijn een nieuwe generatie
die breken met oubollige traditie

kan zijn, m'n waarde vriend
maar wie leest die rotzooi dan
je leest ze één keer, met stil verlangen
in de hoop dat ze zullen blijven hangen

maar een uur nadien
hou je het voor gezien
je denkt welk kind heeft dit gechreven
moet ik daar mee leren leven

'k had geen antwoord op z'n vraag
'k vond hem zelfs een grote zaag
hij is groot, maar 'k heb de heimelijke vrees
dat hij verworden is tot een vat vol clichés...

©GoNo

2 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Hoi Go No dank je nog voor je reactie op mijn gedicht en foto's,
jouw site, verrast mij interessante
onder werpen, ik kom net thuis, ik ga je later lezen lieve groetjes

23 juni 2009 om 13:03  
Blogger GoNo zei...

Ik dank je voor het lezen!

24 juni 2009 om 11:06  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage