GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

vrijdag 13 maart 2009

De Dichter Spreekt.....


Monddood kunnen ze me maken
me in 't diepste van m'n hart raken
één ding kunnen ze niet gebieden
dat is mij het schrijven verbieden

zelfs al hakken ze m'n handen af
dreigen ze met een zelfgedolven graf
en zetten ze me voor een vuurpeloton
zal ik zoeken op iets dat rijmt op “zon”

gooien ze me uit een vliegtuig boven de zee
dan zal ik denken: 't valt nog goed mee
tussen 't verzuipen en 't uitdoen van 't Licht
schrijf ik in gedachten m'n ultieme gedicht

't heeft geen zin een dichter te vermoorden
hij kent de kunst van 't spelen met woorden
op m'n graf zal staan: “Hier ligt ongestoord,
een dienaartje van het geschreven Woord.”

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage