GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

vrijdag 6 februari 2009

't Leven kan soms wreed zijn

Ze kijkt me gemeen aan
haar ogen een beetje gekeerd
wat heb ik nu weer misdaan
dat ze mij zo plots negeert ?

Was het eten niet goed
het water niet fris genoeg
lag het aan m'n overmoed
dat ik haar lachend ten huwelijk vroeg ?

Begrijpt ze dan nog steeds niet
dat ik vlagen van waanzin krijg
maar met de lente in 't verschiet
ik me nu al bezin, af en toe zwijg ?

Ik zou haar willen strelen
maar ben bang voor haar reactie
m'n geluk met haar delen
al was het maar voor een fractie...

Lusteloos, droevig eet ik verder
ge moogt gerust weten dat
ik me koop een Duitse herder
met die kat heb ik het wel gehad.

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage