GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

dinsdag 6 januari 2009

Maan & Sterren........


Toen ik alleen in m'n bedje lag
door 't dakraampje de sterren zag
de grote mensen niet kon verstaan
die me zoveel leed hadden aangedaan

ik was alleen met de sterren en de maan
'k moest op m'n tenen gaan staan
'k kon ze niet grijpen, 'k kon er niet aan......

'k hoorde m'n vader op de trap
't was wachten op de eerste klap
'k kromp inéén, strekte m'n handen naar
de sterren en de heldere maan, maar

'k was alleen met vader, de sterren, de maan
'k moest op m'n tenen gaan staan
'k kon ze niet grijpen, 'k kon er niet aan.......

m'n vader, weer eens straalbezopen
kwam uit het donk're deurgat gelopen
ik reikte, in angst, naar de sterren en de maan
' t hielp niet, hij bleef maar met z'n riem slaan

ik was terug alleen met de sterren en de maan
'k kon niet meer op m'n tenen gaan staan
'k wilde ze ook niet meer grijpen, 'k kon er toch niet aan.....

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage