GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

donderdag 9 oktober 2008

Griep, griep griep hoera...........

Ieder jaar, rond deze tijd, krijg ik een griepaanval. Ieder jaar hou ik m'n hart vast en hoop ik dat ik niet bij de gelukkigen ben. Maar nee hoor, 'k val in de prijzen. Met alle gevolgen vandien. 'k Heb zojuist m'n koorts gemeten en 't valt nog mee: 39°. Een lopende neus, keelpijn, ogen die pijn doen, meer moet dat niet zijn.
Maar ik ben GoNo en doe aan zelfmedicatie. Pillen waarvan de datum ruimschoots verlopen is, zullen mij er wel terug bovenop helpen. Aangezien m'n aandelen bij Fortis & Dexia gekelderd zijn, moet ik bezuinigen hé ? Door allerlei omstandigheden zit ik bovendien vol met stress, wat mijn gezondheid ook niet ten goede komt. Maar we overleven het wel.........
'k Heb moeite om me te concentreren, de letterkes dansen voor m'n ogen. 't Zijn precies soepletterkes. Ik probeer een sigaret te roken, maar 't smaakt me niet en na twee trekken krijg ik een hoestbui. Een hoestbui, die de resterende bladeren van de bomen in m'n straat naar beneden doen dwarrelen. Maar 'k geef niet op.
Komt er nog bij dat m'n kat hier zit te mauwen, omdat haren etensbak weer eens leeg is. 't Is nu het moment niet om beroep te doen op mijn medelijden. Ze kan wachten, ze wordt al genoeg verwend. M'n warme thee smaakt naar petrol, wat in deze barre tijden meegenomen is. Als ge de prijs van de benzine eens goed beziet. 'k Denk dat ik voortaan m'n brommerke op thee laat rijden......
Om 02:00 word ik gebeld om te vragen of ik meega naar Oostende. Om lekker op de dijk uit te waaien. Ik ben wel gek, maar nog niet idioot hé? 't Kan zijn dat de zeelucht genezend werkt, maar in mijn geval loop ik liever het risico niet om nog zieker te worden. Ik moet m'n lot ook niet uitdagen hé ?

©GoNo

2 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Beterschap!

Een trouwe lezer

9 oktober 2008 om 13:15  
Blogger GoNo zei...

Dank u.
GoNo

14 oktober 2008 om 19:56  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage