GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

woensdag 17 september 2008

Vanavond op TV.....


Wat scheelt er toch met die commerciële prutszenders ? Als we al niet overspoelt worden met reclame, dan krijgen we onze dagelijkse portie seks voorgeschoteld. Bij momenten waan ik me in een beenhouwerij, met al dat uitgestald vlees. Voor mij een halve kilo borsten aub. Mag dat ietske meer zijn? En dat gaat zo de ganse avond door. Om maar te zwijgen over de constante stroom van oproepen om te bellen of te sms'en naar de één of andere lellebel, die bijgewerkt is door photoshop.
En als ge er naar belt, krijgt ge een oud moeke aan de lijn, die rap haar tanden uit haar glas water vist, omdat ze anders lispelt. 't Kost stukken van een mens en toch is er schijnbaar een markt voor.
Laatst was ik aan 't zappen en kwam bij een zogenaamd educatief programma uit. 't Ging over plas-en poepseks. En de verschillende standjes. 't Moet zijn dat die Hollandse kaaskoppen er meer van kennen dan ik, want de nieuwste rage in seksland, is de kippenstand. Beter gezegd : de kippenspitstand. 'k Moet er geen tekeningetje bij maken, zeker ? Sedertdien is m'n goesting om kip-aan-'t spit te eten al een heel pak minder geworden.
Ik ben niet conservatief en een gezonde dosis seks in gezonde relatie, laat ik niet aan mij voorbij gaan. Maar de rotzooi die we op ons bord elke dag krijgen, mogen ze voor mijn part aan de hond geven. Er zullen altijd wel randdebielen zijn, die kicken op de goorste vuiligheid. Wat dat nog met seks te maken heeft, mag Joost weten. In plaats van 's avonds laat een goeie documentaire of film te geven. Nee, hoor, eerst die onnozele belspelletjes en dan hupsakee- seks op de canapé. Ik heb altijd gezegd: 's nachts komen de ratten buiten hé ?
Televisieland is verworden tot één groot spektakel, hoe vunziger hoe beter. En niemand doet er wat aan.
O ja, ik hoef niet te kijken, ik kan de knop omdraaien. Maar een beetje ontspanning mag er wel zijn hé ?
Televisie-kijken is geen ontspanning meer, maar een inspanning. Ik word kotsmisselijk van al die zogenaamde BV's. Die denken dat ze het warm water hebben uitgevonden. Die van de ene zender naar de andere lopen. En wat is hun meerwaarde ? Een hoop gelul, waar ze een heel bejaardentehuis in slaap mee wiegen ?
Ik denk dat hun kijkers allemaal bejaarden zijn met Alzheimer. En degenen die het nog niet hebben, zitten waarschijnlijk op de palliatieve afdeling. Ja toch ?

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage