GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zaterdag 16 augustus 2008

Een mens zou zich moeten kunnen opdelen......


“ Hallo, GoNo, 't is hier met den Patrick......”
“ Den Patrick, welke Patrick, toch niet den Patrick van Pamela, de dochter van den beenhouwer ?”
“ Juist, diene Patrick.....”
“ Wel, wel, wel, 'k heb nog aan u gedacht, 'k vroeg me af waar ge gebleven waart en ik kon niet bellen, want ik was uwen nummer kwijt van uwen gsm......”
“ 'k Heb intussen een nieuwe gsm-nummer, want ze hebben mijne vorige gsm gestolen op 't werk...”
“ Op uw werk, 'k wist niet dat gij nog werkte, 'k dacht dat ge miljonair geworden waart met den Lotto en ergens op een eiland zat in de Stille Zuidzee......”
“ Was dat maar waar, GoNo, dan zat ik nu niet met een geratteerde dichter te babbelen.......”
“ Is 't weer zover ja ?”
“ Nee, 't is niet zover, van bij u thuis een kilometerke of twintig en aan de lichten links afslaan en niet rechts hé ?”
“ Jaja, 'k ben nog maar vijf keer verkeerd gereden, 't is al goed.......”
“ Wat ik vragen wou, hebt ge zin om volgende maand naar onzen BBQ te komen ?”
“ Alleen als ge zorgt dat er Kriek in huis is en gene van den Aldi, want diene kriek is als hunne goedkope wijn. Als ge drie flessen soldaat maakt, hebt ge drie keer achter elkaar koppijn.....”
“ Amai, meneer is nog niet content dat hij uitgenodigd wordt, hij moet ook nog den duurdere Kriek hebben.....”
“ Zo zijn we hé ? Het beste is juist goed genoeg om mij te overtuigen om uwen BBQ op te fleuren met m'n doorluchtige aanwezigheid. En ge moet nog niet eens monseigneur zeggen tegen mij......”
“ Hoe zit het nu ? Komt ge of niet ?”
“ Wanneer gaat dat feestje door ?”
“ Den 23ste, volgende week......zaterdag.”
“ Verdomme, den 23ste moet ik bij m'n dochter zijn voor een Chinees feestje......”
“ Dat meent ge niet......”
“ Jawel, had dan wat vroeger gebeld, maar dan zou ik toch niet komen, want ge weet m'n kinderen gaan voor hé ?”
“ Tja, 't was maar een vraagske, 'k begrijp dat wel......”
“ Een ander keer misschien ?”
“ Ja, een andere keer en ge hebt de groeten van Pamela en de klein mannen....”
“ Doe ze de groeten terug en nogmaals sorry hoor.....”

Ik hoorde de ontgoocheling in z'n stem, schijnbaar had hij er op gerekend dat ik kwam. Patrick schrijft ook gedichten en verhalen in z'n vrije tijd. Ik sta er altijd versteld van hoeveel mensen dichten en schrijven, het lijkt wel een rage......

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage