GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zaterdag 16 augustus 2008

Antwoord op Elna.......

* In een relatie moet je ook een individu kunnen zijn. Vrijheid en vertrouwen zijn bouwstenen voor een gezonde relatie. Dus wanneer je iemands gsm wil lezen wil je enkel controle over die persoon.. Zie het als vasthouden van zand in je vuist. Hoe harder je knijpt.. hoe meer zand er tussen je vingers wegvloeit. Een vriend van mij was zo wantrouwig geworden, na eerdere opgedane teleurstellingen, dat hij alles onder controle wou hebben. Ook in z'n nieuwe relatie. Het is zo'n beetje als stalking. Het willen blijven controleren van andermans leven, het niet kunnen toegeven dat er een einde aan een relatie gekomen is. Meestal komt dit door een teleurstelling die men opgelopen heeft in een eerdere relatie. Met de achterliggende gedachte:” dit gaat me geen tweede keer overkomen”.Op zo'n basis een nieuwe relatie aangaan, is als het ware vragen om problemen. Vroeg of laat zal de partner het niet langer pikken om voortdurend gecontroleerd te worden. Als men het voorwerp uitmaakt van een obsessieve liefde, een gecontroleerde liefde, is er volgens mij nog weinig sprake van echte liefde. Dan begint men z'n partner te bezien als een object. In sommige gevallen een lustobject.Vergelijk het met iets kopen in de winkel. Ik heb er voor betaald, dus is het van mij en doe ik er mee wat ik wil. Sommigen bezien hun partner als dusdanig. Ik bezorg haar/hem een onderdak, eten, kleding dus heb ik het recht om te controleren. Dus bepaal ik wat er moet gebeuren.........Zo werkt het niet hé ?

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage