GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

vrijdag 15 augustus 2008

Dromen zijn bedrog.........


Zagen ze elkaar graag of was het beider eenzaamheid, die hen naar elkaar dreef ? Hij wist het niet, zij evenmin. Ze was mooi, verleidelijke ogen en als ze lachte fonkelden de sterren en scheen de zon tegelijk.
Hij was een oude knorpot, die al lang het lachen verleerd had. In alle opzichten het tegenoverrgestelde van haar. En toch was er iets dat hen bond, een soort van geheim pact........
Het feit dat ze samenwoonde met haar vriend, weerhield hem er van haar openlijk het hof te maken. Een relatie had weinig kans op slagen, zo hield hij zich voor. Hij droomde van haar en ze ging meer en meer z'n leven beheersen. Het werd een obsessie. Dat bijna uitgroeide tot een ziekte. Kon hij haar maar eventjes aanraken, z'n gevoelens voor haar tonen, haar zeggen dat haar toekomst bij hem lag, maar hij durfde niet.
Bang dat ze hem vierkant ging uitlachen, bang voor haar ongetwijfeld scherpe tong.
De dagen verstreken, het verlangen naar haar werd groter en groter.......

Ze zaten naast elkaar op de zetel, onwennig, niet goed wetende waar en hoe te beginnen. Ze vertelden elkaar hoe hun leven verlopen was. Een leven dat in grote trekken, op hetzelfde neer kwam. Een leven dat geenszins naar rozengeur en maneschijn rook. De afstand tussen beiden was ongemerkt kleiner geworden.
Haar mooie gezichtje was amper enkele centimeters van het zijne verwijderd. En in een vlaag van complete zinsverbijstering kuste hij haar wang. Hij verwachtte een klap op z'n tronie, maar in plaats daar van, trok ze hem naar zich toe. “ Kus me, bemin me” fluisterde ze zachtjes, bijna smekend.......

'k Ben om vier uur in de morgen wakker geschoten, mij afvragend of het allemaal een droom was. Of had ik de avond tevoren een liefdesfilm op tv gezien ? Ik herinnerde me vaag dat ik ietske te veel gedronken had, vandaar m'n suffe kop en de aanwezige kater. Al goed dat de meeste dromen bedrog zijn hé ?

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage