GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zaterdag 16 augustus 2008

Als ge maar gezond zijt.......


Ik eet de laatste dagen bijna niets anders dan rauwkost. 't Schijnt dat het gezond is, maar 'k heb zo m'n twijfels. De zon schijnt ook, maar er te lang inliggen of zitten is niet zo gezond. En afvallen ? 'k Heb de indruk dat ik zelfs bijgekomen ben. En als ik al afgevallen ben, zal het waarschijnlijk komen doordat ik m'n baard afgeschoren heb. 't Scheelt hem direct toch een paar grammekes hé ?
Om maar te zeggen dat gans dat dieetgedoe mij flink de strot aan het uitkomen is. Op sommige momenten voel ik me zo duizelig alsof ik dagen op een paardjesmolen gezeten heb. Ik begin te snakken naar al wat vettig, ongezond en calorierijk is. M'n oma zei altijd: “ hoe vettiger, hoe prettiger.....”. 'k Snap nog altijd niet wat ze bedoelde, misschien volgde ze ook een diëet ? Of ze bedoelde iets anders, maar dat laat ik in het midden....
Ik heb in m'n keuken een lijst hangen met wat ik mag eten om gezond en wel door 't leven te gaan. Als ik die lijst tot op de laatste letter zou volgen, zou ik nu ergens op één of ander kerkhof onder de zoden liggen.
En ik denk, persoonlijk, dat doodgaan het toppunt is van ongezond bezig zijn. We moeten allemaal eens doodgaan, maar daarom is er nog geen haast bij hé ? Daarbij “ haast en spoed is zelden goed “ . Alleen als ge geld moet ontvangen, dan moet ge er rap bij zijn.....
Ik zit er aan te denken om naar de wekelijkse markt, hier in Hoboken, te gaan en een goeie, vettige hamburger naar binnen te spelen. Maar ik heb karakter en zeg kordaat “neen” tegen m'n eigen ik. De tranen vloeien uit m'n ogen als ik er nog maar aan denk, 't Leven kan soms moeilijk zijn. We gaan voor de verandering nog maar eens tomaten eten. Tomaten met een lichte vinaigrette. Tomaten, die tegenwoordig geen smaak meer hebben en feitelijk juist goed genoeg zijn om in de soep te doen. En als troostprijs zal ik straks naar één of ander kookprogramma zien. Iedere zender heeft z'n kookprogramma. Hoe duurder de ingredienten om te koken, hoe meer kookprogramma's op tv. En ik maar honger lijden......

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage