GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zondag 30 maart 2008

Wat u niet zult lezen in KaDéke nr3.......

Wat u niet zult lezen in KaDé nr 3……

Interview met KD-bak nr 001.

 

“ Zo, mijn beste KD, ik ga u een interviewke afnemen en u eventjes in de kijker plaatsen.”

“ U doet maar, ik sta hier toch maar te staan hé?”

“ Vertel eens, hoe is het allemaal begonnen ?”

“ ’t Is feitelijk begonnen met een wals……”

“ Een wals, verklaar u nader, want m’n lezerspubliek wil alles weten hé?”

“ Eerst was ik een doordeweekse dikke metalen plaat, tot ze mij gewalst hebben, ‘k moet zeggen een Montignac-dieet is klein bier tegenover wat ze mij geflikt hebben…..”

“ Deed het dan pijn?”

“ Pijn? Ze moesten u eens walsen, want ge zijt precies een beetje te dik hé?”

“ Niet persoonlijk worden, KD-ke, daar houden we hier niet van !”

“ Okidoki, ’t was off the record hé?”

“ Toen hebben ze me met antiroest geverfd, en dan in het rood gespoten, een paar stickers op m’n lijf en klaar was Kees of Jan of wie dan ook hé?”

“ En nu staat ge hier in weer en wind, te wachten op kledij ?”

“ Ja, wat dacht je, anders zou ik geen kledingbak zijn, ik vreet niets anders en als m’n buikje vol is, komen ze me leegmaken.”

“ En wanneer is je buik vol?”

“ Als er zo’n kleine 250 kg in zit, zoals bij u, zo te zien?”

“ Daar gaan we weer, niet te persoonlijk worden of ik zorg dat je bij het schroot terechtkomt hé……”

“ ’t Is al goed, ’t is al goed, meneer de reporter…..”

“ Weet je wat ik zo spijtig vind, reporterke?”

“ Zeg het aan m’n lezers, zo ik die al heb…..”

“ Dat ik m’n eigen familie nooit zie, voor ’t personeel doen ze een schoolreis, met de nadruk op school, en ieder jaar een BBQ, maar voor ons- de KD-bakken, doen ze niets.”

“ Da’s waar KD-001, ze zouden u en uw collega’s ook eens in de bloemetjes mogen zetten. Misschien zouden ze eens stickers met bloemetjes op uwen bak moeten plakken. Want al dat rood, ’t is precies een reclamebak van de Spa. Tiens dat doet er mij aan denken, dat die kledingbakken perfect zouden verhuurd kunnen worden als reclamepanelen. Moet ik eens over praten met de nieuwe directie en aanverwanten. Ge moet er maar opkomen hé?”

“ Zijt ge uw eigen aan ’t interviewen, of zijt ge een monoloogske aan ’t afsteken, reporter van ’t zevende knoopsgat?”

“ Hebt ge nog vragen KD-001?”

“ Ja, wie wordt er in nummerke 4 een interviewke afgenomen ? Ik zou die van de routing pakken, dat wordt dan een klein interviewke, want ’t is geen grote hé?”

“ Lollig, heel lollig, als ik tijd heb, zal ik eens lachen hé?”

 

“ En meneer Gono, hoe is het allemaal begonnen?”

“ Begonnen, zijn ze al begonnen?”

“ Gono, ik kom voor een interview hé?

“ Ach zo, pak een stoel en blijf staan, awel ’t is begonnen op 3 oktober 2006 en snurk, snurk pffffttttt, zzzzzzzz………….

 

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage