GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

dinsdag 25 augustus 2009

En de wereld draaide door...


'k Hoor haar stem
op m'n balkonnetje
in het avondzonnetje

'k hoor 't getrippel
van een fluwelen voetje
't gemiauw van haar snoetje

hé, wacht dan toch even
'k zal je eten subiet geven
bakje onaangeroerd gebleven

de radio speelt zacht
“ ik mis je meer en meer”
maar er is geen ommekeer

'k praat tegen een lege stoel
de macht der gewoonte
eenzaamheid als hoogste doel

't is alsof ik een kind verloor
een stukje van m'n bloedend hart
m'n God, wat ben je toch hard

waarom mag ik mij niet hechten
aan geen mens of kattenbeest
ben ik dan zo slecht geweest ?

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage