GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

dinsdag 21 april 2009

Jezus, 'k ben weer Jarig


Vandaag ben ik dus jarig. Hiep hiep hiep hoera. Voor de jarige.
Moet ik nu blij zijn ? Nee, waarschijnlijk niet. Is er een reden om blij te zijn? Nee, ik zie er geen.
De oorlogen zijn niet gestopt op m'n verjaardag, meer dan de helft van de wereld leeft in miserie en onze politiekers doen nog altijd waar ze in uitblinken. Namelijk niets.
Oja, ik ben jarig, so what? Ik verjaar in wezen alle dagen, iedere dag is het m'n verjaardag. Iedere dag word ik een dagje ouder. En iedere dag zie ik dezelfde rotzooi op tv en om me heen. Klinkt dit in uw oren als een verbitterd man? 't Zou kunnen, waarom niet hé? Maar er is één lichtpuntje in m'n bestaan. Dat is te weten dat er enkele mensen op deze aardbol op deze heug'lijke dag (?) aan mij denken. Maar ze vallen in het niet bij die ene grote meneer, die me moed inspreekt. Die me zegt om door te gaan, die me zegt dat m'n tijd nog niet gekomen is. Waarmee ik in de stilte van de nacht kan praten. Nee, ik heb geen kruis aan m'n muur hangen. 't Is al erg genoeg dat dat men Hem gekruisigd heeft. Ik doe niet mee aan de cultus van de heiligen vereren. Men moet de doden niet eren, maar de levenden. Voor Jezus maak ik een uitzondering, want die is niet dood. Die leeft in m'n hart, die probeert me te behoeden voor eventuele misstappen. Niet dat ik altijd luister, verre van. Maar ik kan niet geloven dat Z'n leer tot niets gediend heeft. Ga en bemin elkander? Nee, hoor, ik kan geen moordenaars, pedofielen en verkrachters beminnen. Ik zal ook m'n andere wang niet aanbieden, 'k zou wel gek wezen hé ? 't Zijn mensen en ze weten niet wat ze doen? Ze weten verdomd goed waar ze mee bezig zijn.
Maar ik ben jarig, zo heeft de Heer het gewild. En morgen zal alles beter gaan, morgen zal de wereld baden in vrede, morgen zal het vrede zijn voor alle mensen van goeie wil. Spijtig dat er zoveel rondlopen van slechte wil !
Ik zal een Kriekske drinken en proost zeggen tegen Jezus en Hij zal antwoorden:” Laat het u smaken, GoNo, laat het u smaken en bedankt dat ge aan Mij gedacht hebt.....”

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage