GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zondag 19 april 2009

Rode Rozen op een Graf


Maak me aub niet dood
snij m'n levensader niet door
laat me toch gewoonweg leven
m'n leven duurt maar even

verzorg me, als ik gekwetst moest zijn
geef water, als ik dorst moest krijgen
m'n doornen maak ik dan wel klein
praat met me, da's beter dan zwijgen

haar smeekbede werd niet gehoord
de schaar knipte haar stengels af
een boeketje rode rozen, vermoord
ligt te verwelken op een stenen graf

de ene z'n dood, is de andere z'n brood
een waarheid dat staat als een huis
maar 't blijft een voorbedachte moord
die tere rozen hadden ooit een thuis...

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage