GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

woensdag 8 april 2009

't Leven is een illusie




Als ik in de spiegel kijk
mezelf met vroeger vergelijk
zie ik een klein dik ventje staan
die al een lange weg heeft gegaan

'k dacht de jaren hebben geen vat
dat ouder worden is voor later
de tijd heeft me bij de neus gehad
wat overblijft is een fikse kater

soms ben ik kwaad en verbolgen
omdat ik de tijd niet kan volgen
ze gaat steeds sneller, immer door
m'n smeekbeden krijgen geen gehoor

'k zou de tijd willen stoppen
terug zijn wie ik ooit ben geweest
maar ze laat zich niet foppen
nee, die aftakeling is geen feest

ouder worden is wijsheid vergaren
inzicht verkrijgen in dit tranendal
m'n levensbootje op de woelige baren
is meerder malen lekgeslagen al

langzaam zink ik dieper in de oceaan
de verraderlijke donk're diepten tegemoet
afwachtend hoe lang ik nog rechtop zal staan
'k adem 't leven in en uit, met vurige gloed

'k ben de man, die nooit ofte nimmer kloeg
maar doodgaan is niet de optie die ik vroeg
terwijl ik dit in tranen zit neer te schrijven
bedenk ik dat ik hier nog eeuwen wil blijven....

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage