GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

dinsdag 7 april 2009

Moet Er Nog Wasproduct Zijn ?


Ik ken niet veel van de was doen, maar lezen kan ik wel. Het enige probleem dat ik heb, zijn die verdomde labeltjes die overal opduiken. Die symbooltjes die zeggen wat mag en niet mag. Die de temperatuur aangeven bij hoeveel graden ik moet wassen.
En nu schijnt het dat we daar allemaal geen rekening mee moeten houden, want met het nieuwe gamma wasproducten ( nieuwer & nog beter ) kan een klein kind het ook. Ik vroeg aan m'n kleinzoontje van 3 jaar of hij de was wou doen en hij bekeek me alsof het in Keulen aan 't donderen was. Terwijl dat manneke nog niet eens weet waar Hoboken ligt, laat staan Keulen.
Buiten straalt de zon, 't is 32 graden op m'n balkon. In de zon, welteverstaan hé ? Tijd dus om de was te doen. En daar begint het eerste probleem al. Buiten 32°, maar binnen is het maar 21°. dus kom ik 9° tekort om m'n was proper te krijgen. Zal niets anders opzitten dan m'n gasradiator aan te zetten en te stoken tot het 30° binnen is. Dus alle ramen en deuren potdicht en stoken maar. De temperatuur stijgt geleidelijk, m'n bloeddruk ook.
Vroeger deed men de was in de beek en legde men hem te bleken op een groene wei. M'n god, wat verlang ik naar zo'n groene wei en er mogen zelfs nog koeien oplopen.....
De temperatuur binnen stijgt evenredig met de temperatuur in m'n hersenpan. 'k Heb de indruk dat de weinige hersencellen die nog overblijven, gezamenlijk een sauna aan het nemen zijn. Niet normaal, niet te doen. De mannen of vrouwen, die de wastemperaturen uitgevonden hebben, moesten ze levend koken op 250 °, kwestie van alle microben dood te krijgen. M'n verstand begint stillekesaan op min nul te staan, en m'n blik staat een heel pak verder dan oneindig. Ergens klopt er iets niet, 'k voel het maar 'k moet er nog achter komen wat.
't Is nu 35° binnen en buiten schijnt de zon nog vollen bak. Met m'n laatste krachten sleep ik me tot bij de geopende muil van m'n wasmachine. Ik stop er de vuile was in, propere was er in stoppen zou getuigen van een zekere debiliteit. Kijkvenstertje gaat dicht, schoon programma, lijkt wel een tv-reclame van zo'n commerciële, debiele zender.
Geloof het of niet, daar moet ge zelf in beslissen, maar ik weet wat er niet klopt. 'k Heb vergeten wasproduct en wasverzachter te kopen. En 't wc-papier is ook op.
'k Heb besloten om de eerste hittegolf af te wachten om m'n was te doen en ja, die stank van ongewassen kleren neem ik erbij. 'k Vraag me af hoe het komt dat ik de laatste tijd zo weinig bezoek krijg, de was sorteren kan toch zo moeilijk niet zijn ?

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage