GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

donderdag 11 december 2008

Stoppen met roken.....

Dag 3.

't Valt me dik tegen dat ik niet meer karakter heb, dan de doorsnee junkie ergens op 't Astridplein. 'k Ben vannacht wakker geworden met een droge keel en een overvolle blaas. Willen of niet, 'k moest uit m'n warm nestje en bij een vriestemperatuurtje naar de wc. Door het feit dat ik met m'n blote voeten op de koude tegels van m'n badkamer stond, was ik op slag en stoot wakker. Klaarwakker. Blaas geledigd en wat doe ik ? Jawel, ik steek een sigaret op terwijl ik wacht op m'n koffietje. Het kwaad is geschied, spijts al m'n mooie voornemens. 't Doet me denken aan al die mooie voornemens die men heeft bij het ingaan van een nieuw jaar. En waar meestal niets van terecht komt.
Maar toch is er nog hoop. 'k Heb van m'n schoonzoon Wesley, de man van ons Wendy, nicotinezuigtabletten gekregen. Alleen ben ik een beetje bang die uit te proberen, want op de bijsluiter staat vermeld dat ik die niet mag gebruiken indien ik hartstoornissen en een hoge bloeddruk heb. Beiden verschijnselen zijn mij niet vreemd hé ? Ik moet nu de beslissing nemen of ik een risico wil nemen. Veel keus heb ik niet.....
Maar door het minderen met roken, begin ik wel kregelig te worden en begint m'n kat mij te irriteren. Haar gejank komt mij de strot uit en haar voortdurend over en weer geloop, waarbij geen enkele deur dicht mag blijven, begint zo stillekesaan op m'n zenuwen te werken. Stel u voor dat ik nog andere huisgenoten zou hebben.......
Dus begin ik, vanaf vandaag, op hoop van zege, met telkens ik de neiging heb om een sigaret op te steken een zuigtabletje te nemen. Die hartkloppingen en hoge bloeddruk moet ik er maar bij nemen, 't is 't één of 't is 't ander hé ?

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage