GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

woensdag 10 december 2008

Stoppen met roken.....

Dag 2.

Ben geminderd met roken, van 2 pakjes naar 1 pakje. 't Valt niet mee, telkens ik de neiging heb een sigaret op te steken, drink ik een glas water. Met als resultaat, dat ik nog nooit zoveel m'n badkamer gezien heb als gisteren. Man, man, man, ik lijk wel de fontein van Brabo. Wat er van boven ingaat, komt er stantepede vanonderen terug uit. 'k Denk dat ik ergens een lek heb.
Eerst dronk ik koffie, maar na een volledige thermos opgedronken te hebben, voelde ik me zo mottig als een mot die tegen een lamp gevlogen was. Mottig en duizelig, voorwaar geen goeie combinatie. Langs de andere kant, gisteren mocht iedereen met recht en reden zeggen dat ik een mottigaard ben. Of ik me al beter voel ?
Nee dus. Alleen mijn lichaam wordt gezuiverd door het vele water. Misschien moet ik wel in een waterzuiveringsstation gaan werken ? Ben nu toch al ervaring aan het opbouwen hé ?
Vanmorgen ben ik opgestaan, koffietje gemaakt en geen sigaret gerookt. In plaats daarvan heb ik 2 sneetjes grof brood met confituur gegeten. En het smaakte nog ook. GoNo die normaal nooit eet 's morgens. Maar na m'n ontbijt heb ik een sigaretje opgestoken. Voor ik er erg in had, puur uit gewoonte om na een maaltijd een sigaretje te roken. En nu is het al 2 uren geleden dat ik gerookt heb, 'k voel de goesting en de neiging opkomen. Maar dat is een constante drang die ik heb. Raar, dat een mens z'n goed humeur gedicteerd wordt door zo'n onnozel stokske. Maar ik ga maar één pakje per dag halen, voorlopig toch. Hoe meer sigaretten in huis, hoe groter de verleiding is om meer te roken. 'k Heb met Jezus er over gesproken en Hij zei me: “ Goed zo GoNo, eindelijk eens iemand die gezond dood zal gaan, want met al die kankerlijders is de Hemelziekenkas bijna failliet.......”

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage