GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

dinsdag 9 december 2008

Stoppen met roken......

Dag 1.

Ik ben begonnen met m'n eigen remedie om te stoppen met roken. Na een kwartiertje begon ik al vapeurkes te krijgen. En snakte ik, als een vis op het droge, achter een sigaret. Niet plooien, GoNo, niet plooien. Tonen dat ge karakter hebt. Allemaal goed en wel, maar niemand ziet me bezig. 't Zou plezanter zijn met publiek, dat voor mij supportert. Bedenk ik zo. Maar nee, de enige supporter is m'n kat. En die heeft het gemakkelijk, die rookt niet.
Ik dacht eerst om naar de dokter te gaan. Misschien dat die wat pillekes voorschrijft, die mij het stoppen wat gemakkelijker en aangenamer maken. Maar een GoNo is een keikop en ik wil het weer eens alleen kunnen. Zonder hulp. En nu zit ik hier te schrijven, een beetje met de daver op m'n lijf. Ben al aan m'n derde tas koffie toe en de dag moet nog beginnen. M'n sigaretten liggen op tafel, maar ik heb me voorgenomen om maar ieder uur eentje te roken. Verdomme, wat duurt een uur soms lang. Nog een kwartier te gaan en dan kan ik een kankerstokske opsteken. Man en vrouw, dat zal me smaken, de zever loopt al uit m'n mond. Bij wijze van spreken dan hé ? Ik moet dringend een vervangmiddel zoeken voor die sigaretten. Met koffie alleen ga ik er niet geraken, mijne tikker gaat nu al als een gek tekeer. Toch maar naar de dokter gaan ?

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage