GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

vrijdag 21 november 2008

Liefst met rij-bewijs........


In Gazet van Antwerpen verscheen een artikel dat stelt dat de prostituees recht hebben op een arbeiderscontract.
Met een contract zou de arbeidsinspectie kunnen controleren en alzo de vrouwenhandel tegen gaan.
Ik stel me hierbij toch wel enkele vragen. Is prostitutie een knelpuntenberoep ? En wat te doen als de vdab u oproept voor een vacature van prostituee ? Ziet ge het al gebeuren ? GoNo wordt opgeroepen om een opleiding te volgen voor prostituee. Mannelijk dan hé ? Zou er dan een kledijvergoeding voorzien zijn ? Die zal wel niet veel om 't lijf hebben, vermoed ik. En een sollicitatiegesprek, wat moet ik me daar bij voorstellen ? En hoe zit het met testen afleggen ? Zo'n contract, zit daar ook een proeftermijn in ? Feitelijk moeten ze een bediendencontract geven, want uiteindelijk bedient een prostituee.........langs de andere kant geeft ze hand-en spandiensten. Niet gemakkelijk hé ?
Ge ziet, het oudste beroep ter wereld gaat nog de nodige problemen met zich meebrengen. En wat als een prostituee zwanger wordt, is dat dan een werkongeval ? Als referentie kan het ook tellen, laatste werk uitgeoefend: prostituee. Reden van ontslag: mijne baas was niet meer content en ik voldeed niet meer aan de vooropgestelde doelen. Of reorganisatie van de onderste ledematen. Zou er mogelijkheid bestaan om thuiswerk te doen ? Legaal met contract, bedoel ik . Ik heb het vermoeden dat ze mij niet zullen oproepen, wegens te oud.
Van discriminatie gesproken hé ? Toch eens navraag doen bij de bond, al was het maar om te weten aan welke criteria men moet voldoen en of men een rij-bewijs nodig heeft......

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage