GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zaterdag 22 november 2008

Kleine dingen.......

Ik heb nog eens gebeden tot Jezus. Nee, niet op de manier waarop we het geleerd hebben op school of in de kerk. 't Was meer een gesprekje van man tot man. Ge hebt zo van die momenten dat ge zit na te denken, avonddromen noem ik dat. Zoiets als dagdromen, maar dan 's avonds. Meestal als ik door m'n raam zit te turen. En aangezien m'n kat het vertikt om mij van repliek te dienen, spreek ik dan maar tot Jezus. Niet dat Hij onmiddelijk antwoordt, maar soms krijg ik een antwoord dagen nadien. Ik kan geen details geven, maar m'n gesprekje heeft vruchten afgeworpen.
Iets wat ik al lang wou, maar niet wist hoe ik het voor elkaar moest krijgen, heb ik gewoon gevraagd aan Jezus. Geloof het of niet, maar Hij heeft geluisterd en mij een beetje geluk geschonken. Iemand van wie ik jaren niets meer gehoord had, heeft terug contact met mij opgenomen. Iemand die me nauw aan het hart ligt. 't Moet zijn dat ik toch een band heb met Jezus, 't is anders niet te verklaren. Ik ben nogal een nuchter mens, als ik niet te veel Kriekskes gedronken heb hé ? Ik bedoel, dat ik realistisch, rationeel denk. Soms denk ik gewoon niet na en doe ik dingen impulsief. Soms heb ik er spijt van, soms ook niet. Maar ik ben een mens, met goeie en slechte kanten. Op mijn schouders zitten een engeltje en een duiveltje. Aan mij te kiezen naar wie ik wil luisteren......
Men moet niet altijd naar de kerk of kapel gaan om te bidden. Spreken met Jezus kan overal. Vraag Hem niet om de lotto te winnen of materialistische zaken. Vraag Hem kleine dingen. Het geluk zit hem in de kleine dingen des leven. Een schouderklopje, een luisterend oor, een bloemetje geven, allemaal dingen die niets kosten. Luisteren naar je medemens, je hart openen voor hen die het minder goed hebben, respect voor de natuur. Dat is ook Jezus. Dat is ook christen zijn. Dat is ook mens zijn......
Jesus loves you......

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage