GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

vrijdag 15 februari 2008

Spotvogel gespot.......

Spotvogel......


‘k Wou dat ik een vogel was
met bonte kleurenverendracht
badje nemen in een regenplas
vrij van mening en ....gedacht

vliegen door het blauwe zwerk
rusten op de toren van de kerk
‘t gezelschap van de koperen haan
om een leuk babbeltje mee te slaan

m’n snaveltje moet nooit dicht
’t is zelfs m’n verdomde plicht
om de mensen ’s morgens te verblijden
hen naar een goed humeur te begeleiden

ik ben de enige, echte spotvogel
omdat ik je met een lach bekogel
ik spot met al dat geklaag en sjagrijn
’t is plezant een GoNospotvogel te zijn

degene die mij zou willen vangen
om mij in een kooitje op te hangen
zal toch zeer vroeg moeten opstaan
een GoNospotvogel is niet te verslaan

‘k sla m’n sterke vleugels uit
laat me dragen door de wind
de zon neemt een warm besluit
is me blijkbaar goedgezind......

dag vreemde vogels hier benee
‘k ben weg voor een dagje zee
werken jullie naarstig en krom
‘k ben wel een vogel, maar niet dom.......

©Gono

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage