GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zaterdag 23 februari 2008

Gesprekjes met God....( uit "Gesprekjes met m'n Evenbeeld.")

Gesprekje met God......

“ Wel, wel, wel, wie we hier hebben, de GoNo, da’s lang geleden zie....?”
“ ‘k Kan het geloven, ‘k ben een beetje de weg kwijt hé?”
“ Wilt ge zeggen dat ge niet meer gelooft in uwen Schepper ?”
“ Min of meer, ge gaat me toch niet vertellen dat alles wat er hier beneden gebeurt normaal is, zeker?”
“ Ba ja, waarom niet, ’t maakt allemaal deel uit van een groter geheel, maar dat snapt gij niet hé GoNoke?”
“ Nee, dat snap ik niet, ge hadt me een beetje meer verstand moeten meegeven, dan had ik er misschien iets van gesnopen!”
“ Wel GoNo, ‘k zal het je proberen uit te leggen, heb je een paar eeuwen?”
“ Nee, of ’t moest zijn dat ik hier nog driehonderd jaar te goed heb op deze aardkloot.”
“ ‘k Zal er eens over nadenken hé?”
“ Leg me maar eens uit, waarom onschuldige mensen en kinderen moeten sterven?”
“ Er zijn geen onschuldige mensen en kinderen, GoNo.”
“ Hoedat ?”
“ Wel, Adolf Hitler was toch ook een baby of niet?”
“ Ja, nauurlijk en Napoleon, Stalin en Saddam ook, veronderstel ik toch?”
“ Wel, ik wou die onschuldige baby’s laten leven en ge ziet wat er van gekomen is hé?”
“ Dus, als er nu onschuldige kindertjes sterven, is dat om te voorkomen dat ze uitgroeien tot dictators.......?”
“ Voilà, simpel hé, ge moet er maar opkomen......!”
“ Zeg, m’n waarde God, ge hebt ook voor alles een uitleg hé?”
“ GoNo, daar ben ik God voor en gij zoudt beter uw geloof terug opnemen, daar waar ge de draad verloren hebt. Of denkt ge dat ge zomaar bij Wereld-Missiehulp geraakt zijt?”
“ Ge gaat me toch niet vertellen dat Gij me daar geplaatst hebt?”
“ Wat denk je, GoNo?”
“ ‘k Vond het al eigenaardig, moet ik zeggen, dat ik in het hol van de leeuw terecht kwam, maar ’t was een uitdaging hé?”
“ ‘k Wou zien of ge zoudt blijven spotten met alles en nog wat en ‘k moet zeggen dat ge aardig uw best aan ’t doen bent.....”
“ Hoedat, verklaar u nader, mijn Almachtige Vader?”
“ Ziet ge, ge kunt het niet laten hé? ’t Is sterker dan jezelf, zelfs mijn Naam zeg je met een zeker sarcasme, maar ooit zult ge het Licht terug aanschouwen !”
“ Dat zal dan de dag zijn, dat den electriciteit terug aangesloten is , zeker?”
“ GoNo, ‘k zou zeggen: ga en vermenigvuldig u, maar dat hebt ge al gedaan, dus ga heen in vrede en schrijf nog wat verhaaltjes over het wel en wee van de mensheid of het mens(dom).”
“ Zal ik doen, zal ik doen.......en af en toe zal ik eens iets schrijven over U, al was het maar om er aan te herinneren dat we geschapen zijn naar uw evenbeeld hé?”
“ GoNo, maakt dat ge weg zijt of ik bliksem u de grond in hé?”
“ ’t Is al goed, o Almachtige, ‘k ben al weg......!”
“ Allé, tot wederhoren en moge je vlug het Licht zien....”
“ Jaja, zeg Here God, heb ik al gezegd dat ge al bij al een toffe kadee zijt, als het ware een goddelijke kadee?”
“ GoNo houdt uw sarcasmen en uwen ironie voor jezelf hé?”
“ Dag Vader der vaderen......”

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage