GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

donderdag 21 februari 2008

Boem ende patat, wat een knal......

Boempatat, wat een knal........



Vandaag m’n opleiding begonnen
gedaan met hier te liggen zonnen
ik leer nu wat dynamietstaven zijn
om wat vlugger bij Allah te zijn........

ze hebben me zeventig jonge maagden beloofd
‘k hoop dat ze me geen peer hebben gestoofd
en dat ze zullen wachten aan die hemelpoort
ze moeten niet beginnen zagen over zelfmoord......

als ik later zal ontploffen met een knal
en in stukken en brokken uitéénval
zal m’n mama mij herkennen aan m’n haar
ze zal blij zijn met een zoon als martelaar

ze zullen mij eren als een echte held
dat hebben ze me op de cursus verteld
daarom oefen ik vlijtig met dynamiet
met een zelfmoordactie in ’t verschiet......

tot wat dient die rode knop hier op m’n lijf
’t is de opnameknop, dat staat buiten kijf
oeps, een serieus foutje heb ik nu gemaakt
‘k heb de zon, de maan en de sterren aangeraakt

al bij al, valt het toch nog geweldig mee
van ’t meeste aan m’n lijf heb ik er twee
‘k zit nu in een rolstoelleke voor ’t leven
zelfmoordterrorist, da’s nemen en geven.....

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage