GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

vrijdag 25 januari 2008

Verkeerd verbonden.........

Verkeerd verbonden……..

“ Goeiendag, meneer, spreek ik met meneer G.?”
“ Nee, u spreekt met GoNo”.
“ Uw gsm’nummer is toch…….(noemt m’n gsm’nummer)
“ Inderdaad, dat klopt en met wie spreek ik, als ik vragen mag?”
“ U spreekt met incassobureau “Hupppeldepup” en wij bellen u, naar aanleiding van een rekening van 53 €, die nog openstaat bij Belgacom.”
“ Een rekening bij Belgacom? ‘k Heb Proximus en bij m’n weten heb ik al m’n rekeningen betaald.”
“ Belgacom heeft het dossier overgemaakt aan ons, de reden dat wij u opbellen om u alsnog de kans te geven, u in orde te stellen. Anders zien wij ons verplicht om juridische stappen te ondernemen. En dat wilt u toch vermijden , zou ik zo denken, meneer G.?”
“ Da’s zeker, mevrouw Huppeldepup. Ik ben als de dood voor juridische stappen, ze dienen tot niks en ge komt er gene meter mee vooruit hé?”
Eventjes stilte aan de andere kant. Mevrouwtje is aan ’t nadenken, kan blijkbaar niet goed volgen.
“Hallo, bent u er nog of is het koffiekwartiertje?”
“ Euh, nee, meneer G., ik ben er nog, maar er was eventjes telefoon.”
“ Allicht wel, u bent aan ’t bellen met mij hé?”
“ Ik moet u wel zeggen dat uw rekening intussen opgelopen is tot 66 €, dossierskosten inbegrepen.”
“ M’n rekening intussen opgelopen tot 66€ en we zijn nog maar een kwartier aan ’t bellen ? Dus als ik het goed versta, moet ik betalen omdat u mij opbelt?”
“ Nee, we hebben het over die openstaande rekening bij Belgacom.”
“ Welke opstaande rekening? Bij Belgacom? ‘k Heb Proximus……..( leuk gesprekje, ’t breekt m’n eenzame avond hé?)
“ Meneer G., kunnen wij misschien een afgevaardigde sturen om deze zaak op te lossen, tot beider tevredenheid ?”
“ Wat een service, mevrouw en dat voor 53 €, die ondertussen al 100 € zal geworden zijn, gezien de tijd dat we hier zitten te praten?”
“ Nee, meneer, voorlopig blijft het bij 66 €, als u uw rekening vereffend binnnen de gestelde termijn.”
“ Hoezo, de gestelde termijn?”
“ Welja, anders komen er intresten en administratiekosten bij, maar u krijgt nog bericht van ons.”
“ Mevrouw, verbeter mij als ik verkeerd ben hé, maar u belt mij op om te zeggen dat u mij een brief zult sturen met alle details over deze toch wel uitermate ingewikkelde materie van 66 € ?”
“ Juist ……meneer G..”
“ Pardon, u bent bij meneer GoNo!”
Stilte aan de andere kant, doodse stilte. Storing waarschijnlijk op de lijn van Belgacom, ’t kan gebeuren hé?
“ Ben ik dan verkeerd verbonden, meneer euh GoNo?”
“ ’t Lijkt er wel op hé? ( ‘k moet me inhouden om niet in een lach te schieten)”.
“ Sorry, meneer GoNo, ‘k zal het nummer nog eens nachecken, sorry!”
“ Graag gedaan mevrouw, graag gedaan hé……..”

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage