GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

donderdag 24 januari 2008

't Leven is een lachertje.........

’t Leven is een lachertje……


Waarom kan men niet vrolijk
door dit al zo korte leven gaan
‘k heb het ook niet gemakkelijk
maar ‘k blijf lachend opstaan

als ik naar mezelf in de spiegel kijk
dan weet ik, dat ik op een baviaan lijk
maar ‘k stam nu éénmaal van de apen af
‘k hang in mijne luster, is dat niet straf

‘k hou niet van al die chagrijnige mensen
die nooit een beetje glimlach laten zien
die anderen naar de verdoemenis wensen
omdat ze zelf zo onbenullig zijn, misschien?

‘k zie ze naast hun dure schoenen lopen
met een aureool van zelfgenoegzaamheid
die hun zieleheil nu proberen af te kopen
in de hoop op een beetje erkentelijkheid

‘k lach hen vierkant uit ,in ’t kwadraat
‘k vergeef het hen, zoals Jezus ook al zei
mijn lach is tenminste oprecht, geen plagiaat
‘k begin iedere dag met een propere lei

‘k zal lachen tot op de laatste dag
omdat ik blij ben dat ik leven mag
‘k hoef niet zo nodig groots te zijn
‘k begin m’n dag met een gulle lach

da’s pas een teken van mens te zijn
‘k schenk warmte aan degene die ’t wil
een lach doet soms wond’ren, da’s fijn
maar voor sommigen is ’t een bittere pil………

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage