GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

vrijdag 25 januari 2008

Varkensbiefstukken zijn goedkoper….

Varkensbiefstukken zijn goedkoper….


“ Goeiendag, ‘k zou graag een vleespakket nr.3 hebben.”
“ Een vleespakket nr 3 ?”
“ Ja, nr 3, als het kan?”
Stomme vraag, als het kan, het moet kunnen hé? Anders moeten ze maar geen reclame maken.
“ Meneer, de spieringcoteletten zijn op, kan ik iets anders in de plaats geven?”
“ Dat kunt u, maar ik wilde toch liever spieringen hebben.”
“ Maar u moogt ander vlees van dezelfde prijs nemen, gewone coteletten misschien?”
“ Maar er zitten al gewone coteletten in dat pakket, wat moet ik in godsnaam met 2 kilo coteletten?”
“ Opeten zeker? Sorry, meneer, grapje….”
“ Ha, ge houdt van grapjes?”
“ Ja, meneer, ’t leven is al triestig genoeg hé?”
Waar heb ik dat nog gehoord?
“ Kunt ge er geen biefstukken bijdoen?”
“ Dat gaat niet, want die zijn duurder.”
“ Maar die varkenscoteletten toch ook?”
“ Ja maar da’s varkensvlees hé?”
“ Geef me dan varkensbiefstukken…..!”
“ Varkensbiefstukken?”
“ Ja, of kent ge dat niet?”
“ Gerard, zijn er nog varkensbiefstukken?”
“ Wablief, varkensbiefstukken?”
“ Ja, er is hier een meneer, die varkensbiefstukken wilt in de plaats van coteletten.”
“ Tania, dat bestaat niet, rundsbiefstukken wel.”
“ Sorry, Tania, grapje hé? ’t Leven is al triestig genoeg, heb ik van horen zeggen.”
“ Wat mag ik dan in de plaats geven ?”
“ Met nieuwjaar, drie kusjes…….?”
“ Pardon, meneer?”
“ Laat maar,Taniake, zitten er in dat pakket nr 4 spieringen?”
“ Nee, want die zijn op…..”
“ En wat kan ik in de plaats krijgen, Tania?”
“ Juist, vlees van dezelfde prijs. ’t Was maar voor de grap, dat ik het vroeg hé?”
“ Dag Tania, nog een prettige dag en dat het spieringen mag regenen hé?”
“ En uw pakket, meneer?”
“ Opeten zekers? Sorry, grapje……”
‘k Ben vertrokken met een smile, Tania in grote consternatie achterlatend. ’t Laatste wat ik hoorde was, dat de volgende klant spieringen vroeg, ook bij wijze van grap…..

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage